fbpx

Soğanın hafızanızı güçlendirdiğini biliyor muydunuz?

blank

Soğan yiyerek hafızanızı güçlendirebilceğinizi biliyor muydunuz?

Besin değeri çok yüksek bir sebze olan soğan yüksek antioksidan (kersetin) içeriğiyle ve prebiyotik özelliğiyle bağışıklığın güçlendirilmesinde ve en önemlisi de demans, alzheimer gibi algı ve hafıza bozukluğuna yol açan hastalıklardan korunmada ön plana çıkmaktadır. Mutfaklarımızın vazgeçilmezi soğanı bolca tüketmeye devam edebilirsiniz tabiki soğana karşı GIDA İNTOLERANSINIZ yoksa…

Soğanın faydaları nelerdir?

  • Prebiyotik özelliklidir; yani vücudumuzdaki yararlı (probiyotik) bakterilerin yaşamasına olanak sağlar.
  • HDL’yi (iyi kolesterolü) yükseltmeye yardımcı olduğu için kalp sağlığı için faydalıdır.
  • Yüksek miktarda lif içerdiği için diyabete karşı korur, kan şekerini dengelemeye ve tok kalmaya yardımcıdır.
  • İyi bir kersetin kaynağı olduğu için oksidatif hasarı önleyici, anti-enflamatuvar, anti-hipertansif ve anti-alerjiktir.
  • Kalp-damar hastalıklarına, alerjiye, astıma ve kansere yakalanma riskini azaltmaya da yardımcıdır.

Japonya’da 65 ile 84 yaşlarındaki 50 tane gönüllü kişiyle yapılan bir çalışmada bir gruba soğan içeren diğer gruba soğan içermeyen diyet uygulanmıştır. Soğan verilen grupta daha yüksek algılama skoru gözlemlenmiş ve buna istinaden ileri yaşlardaki algılama işlevlerindeki düşmeyi önlemek ve beynin yaşlanmasını geciktirmek açısından yararlı olabileceği kanısına varılmıştır.

Soğan nasıl tüketilir?

  • Salatalara, yemeklere ekleyerek hatta kersetin yapısı pişirildiğinde bozulmadığı için soğan çorbası yaparak tüketebilirsiniz. Ayrıca soğanın dış zarında kersetin oranı iki kat daha fazla olduğu için soğan çorbası yaparken kabuk kısımlarını da bir tülbente sararak koyup, pişince çıkarabilirsiniz.
  • Kersetin içeriği beyaz soğanda yok denecek kadar azken; kırmızı, pembe ve sarı soğanın 1 kilogramında 54 ile 286 mg arasındadır.

Call Now ButtonAra